Producătorul francez de anvelope Michelin a reușit aproape imposibilul. Să producă în doar 15 luni un model de pneu capabil să facă față performanțelor, cuplului, vitezei și cerințelor aerodinamice înalte ale modelului de supercar Ferrari F80.
Noul model de anvelopă Michelin Pilot Sport Cup 2 R K1 are la bază tehnologii inovative, specifice pneurilor de curse, care împing limitele pentru a obține performanțe neegalate până în prezent.
Michelin Pilot Sport Cup 2 R K1 este cel mai bun model de pneu dezvoltat de producătorul francez pentru cei de la Ferrari. Acesta înglobează cele mai performante tehnologii patentate Michelin, fiind testat atât în laborator, în simulări computerizate, cât și pe șosea și pe circuit. Testele complexe efectuate de inginerii Michelin înregistrează o premieră pentru producția de masă în ceea ce privește anvelopele, ceea ce arată cât de performant este acest model de pneu și cu câtă grijă a fost dezvoltat.
Cuprins
Michelin Pilot Sport Cup 2 R K1 – expertiză, tehnologie și inovație
Modelul de pneu a fost special creat pentru a oferi performanță și siguranță pe suprafețe uscate, pe sosea. Michelin Pilot Sport Cup 2 R K1 reunește tehnologii inovatoare ale producătorului francez de pneuri și procese noi patentate de companie.
Model dezvoltat în doar 15 luni
Ce este interesant la acest model de pneu e faptul că a fost dezvoltat de inginerii francezi pentru Ferrari F80 într-o perioadă foarte scurtă de timp – doar 15 luni. Michelin a redus substanțial timpul necesar de la proiectare, până la fabricație, dar și numărul de prototipuri folosite în timpul testărilor.
Cum a reușit să facă acest lucru? Inginerii companiei au testat inițial modelul de pneu într-un mediu virtual, folosind simulări detaliate, foarte apropiate de parametrii de pe șosea sau circuit. În plus, datorită tehnologiei patentate Michelin C3M, care permite introducerea a 3 componente diferite la nivelul benzii de rulare a anvelopelor, producătorul francez a reușit să reducă semnificativ timpul necesar pentru dezvoltarea și testarea noului model de cauciuc.
Cei de la Michelin au introdus în testare parametri speciali care simulau viteza și performanța Ferrari F80. Acest lucru a făcut ca numărul de prototipuri fizice necesare pentru testări să fie redus cu 20-30%, fapt ce a făcut ca dezvoltarea pneului să fie mult mai rapidă, dar și mai prietenoasă cu mediul.

Simulări inovatoare pentru performanțe excepționale
În cazul modelului Michelin Pilot Sport Cup 2 R K1 dezvoltat pentru Ferrari F80, compania franceză a utilizat cele mai avansate procese de simulare de până acum. De obicei folosite pentru anvelopele din domeniul motorsport, noile simulări și testări virtuale au fost implementate în special în faza de pregătire a dezvoltării, atunci când există doar prototipul virtual al anvelopei.
Simulările speciale efectuate de inginerii Michelin au jucat un rol esențial în ceea ce privește determinarea dimensiunilor ideale ale modelului de pneu Pilot Sport Cup 2 R K1.
În plus, au fost efectuate simulări avansate și pe un simulator dinamic special situat la sediul Ferrari din Maranello, Italia. Acestea au stabilit parametrii exacți pe care ar trebui să îi îndeplinească noul model de pneu și au validat prototipul inițial dezvoltat de inginerii Michelin.
În faza de design, au fost efectuate trei sesiuni de simulare pentru a ajusta și mai exact caracteristicile anvelopei la performanțele și aerodinamica Ferrari F80.
Anvelopă special creată pentru un cuplu mare
Michelin Pilot Sport Cup 2 R K1 este un model special dezvoltat de producătorul francez pentru a face față cu succes puterii, cuplului și forțelor determinate de forma aerodinamică a supercar-ului Ferrari F80.
Nu doar designul anvelopei este unul special, ci și materialele utilizate în compoziția acestuia. Pentru prima dată, cei de la Michelin au utilizat un amestec special de cauciuc și un proces de fabricație folosit doar în cazul anvelopelor motorsport.
Datorită tehnologiilor utilizate în premieră pentru un pneu de șosea, Michelin Pilot Sport Cup 2 R K1 prezintă o aderență mult îmbunătățită față de alte anvelope, indiferent de viteza cu care te deplasezi.

Ranforsare radială în dublu-strat
Modelul Michelin Pilot Sport Cup 2 R K1 prezintă o ranforsare specială, cu densitate înaltă și cu strat dublu, dispusă radial. Această tehnologie specială patentată Michelin îi permite cauciucului să suporte cu succes forțe transversale și verticale mult mai mari, fără să se deformeze semnificativ la șocuri. În plus, pneul Pilot Sport Cup 2 R K1 dispune de ranforsare și la nivelul umărului.
Toate aceste tehnologii inovatoare asigură o rezistență sporită a anvelopei și o rigiditate îmbunătățită la nivelul umărului pneului. Astfel, aderența acestui cauciuc este mult mai bună față de modelele anterioare și se reduc forțele de inerție din timpul frânării.
Materialele speciale utilizate la nivelul benzii de rulare, ranforsarea radială în dublu-strat și ranforsarea umărului anvelopei, fac din acest model de pneu pentru șosea o inovație, inspirată din lumea cauciucurilor motorsport.
Dimensiuni speciale
Și în ceea ce privește dimensiunile, Michelin Pilot Sport Cup 2 R K1 iese în evidență:
- Pentru față: 285×30 R20 și
- Pentru spate: 345×30 R21.
C3M – Tehnologie patentată Michelin
Pentru că aceste anvelope cu un design atât de complex să fie fabricate cu cel mai mare nivel de precizie, inginerii Michelin au dezvoltat tehnologia patentată C3M. Aceasta constă într-un proces de producție special care permite poziționarea cu mare acuratețe a fiecărui strat de material în corpul anvelopei. În plus, tehnologia permite o reproducere de finețe a straturilor și a caracteristicilor dezvoltate în timpul testărilor și dezvoltării prototipului, fiind cu adevărat unică în lumea producătorilor globali de anvelope.
Materiale și procese de fabricație prietenoase cu mediul
Odată cu dezvoltarea acestui model de anvelopă, cei de la Michelin au introdus o serie de procese și de materiale mai sustenabile. În plus, prin integrarea simulărilor avansate în procesul de cercetare și dezvoltare pentru Pilot Sport Cup 2 R K1 au reușit să reducă numărul de prototipuri utilizate. Anvelopa este produsă deocamdată la fabrica Michelin din Clermont-Ferrand, fabrica cu cele mai mici emisii de carbon din portofoliul companiei.
Sursa foto: Michelin.
0 comentarii