✔️ Michelin introduce o testare strictă pentru evaluarea anvelopelor la finalul duratei lor de viață
✔️ Noul test implementează Regulamentul European R117-04 și va îmbunătăți semnificativ siguranța anvelopelor Michelin pe șosea, chiar și când acestea se apropie de gradul maxim de uzură
✔️ Testul îți va permite să conduci cu încredere, până aproape de limita de uzură a anvelopelor, de 1,6 mm
✔️ Potrivit Michelin, peste 50% dintre anvelope sunt înlocuite înainte să ajungă la un grad de uzură de 3 mm
✔️ La nivel global, peste 400 de milioane de anvelope sunt înlocuite prematur în fiecare an

Producătorul francez de anvelope Michelin a anunțat recent că a introdus un test special care evaluează siguranța anvelopelor care se apropie de finalul duratei lor de viață. Astfel, vei putea să folosești cu încredere pneuri Michelin până aproape de nivelul de uzură maxim la care este recomandată utilizarea.

Dacă până acum erau testate doar anvelopele Michelin noi, noul test evaluează siguranța și proprietățile anvelopelor cu un grad ridicat de uzură.

“Anterior lui 2024, doar anvelopele noi beneficiau de testări avansate în ceea ce privește evaluarea performanțelor. Niciun test nu era aplicat pentru a măsura performanțele unei anvelope cu un nivel ridicat de uzură. Reglementările europene în domeniu au fost modificate astfel încât să țină cont și de acest aspect, cu beneficii privind siguranța, beneficii economice, dar și pentru mediu,” a declarat Cyril Roget, Director de Inovație Științifică și Comunicare al Michelin.

Introducerea noului test Michelin vine ca urmare a intrării în vigoare a Regulamentului European R117-04, din iulie 2024. Testul le va permite clienților Michelin să se bucure de o siguranță mult îmbunătățită la volan reducând, în același timp, costurile pe termen lung privind achiziția de anvelope.

Michelin: Un test strict, pentru siguranță îmbunătățită

Așa cum probabil știi și tu, majoritatea anvelopelor își pierd calitățile în timp, pe măsură ce se apropie de finalul duratei lor de viață. Pneurile cu un grad mare de uzură vin la pachet cu anumite probleme, în special în ceea ce privește siguranța pe viraje sau în condiții de umiditate ori polei. Noul test utilizat de inginerii Michelin în fabricile companiei îți va permite să îți folosești anvelopele cu încredere, până când acestea se apropie de nivelul de uzură de 1,6 mm.

Testul măsoară distanța de frânare necesară pentru ca un vehicul să reducă viteza de la 80 la 20 de kilometri pe oră, pe o suprafață de rulare standard, acoperită cu o peliculă de apă de 1 mm.

Pe lângă aceste caracteristici, testarea vizează și alți parametri preciși, astfel încât tu să folosești anvelopele Michelin cu încredere, pe orice suprafață și în condiții meteo diverse. Testul Michelin măsoară inclusiv aderența pe diferite suprafețe, dar și temperatura din timpul rulării anvelopelor. Inginerii Michelin au mers însă și mai departe, analizând parametrii de siguranță în condiții extreme.

Performanță îmbunătățită la volan

Dezvoltarea unor anvelope care să ofere cel mai înalt nivel de siguranță la volan reprezintă unul dintre principiile care stau la baza design-ului pneurilor Michelin. Spre exemplu, la frânarea pe suprafețe umede, un pneu Michelin uzat își va menține performanțele. Anvelopele Michelin uzate înregistrează o distanță de frânare în medie cu 3,4 metri mai scurtă pe suprafețe umede, comparativ cu alte anvelope. Distanța de 3,4 metri reprezintă aproximativ lungimea unei mașini și poate fi crucială atunci când trebuie să frânezi brusc.

Cum se comportă anvelopele Michelin pe măsură ce se uzează?

Poate nu știai, însă anumite caracteristici ale pneurilor evoluează în bine, pe măsură ce gradul de uzură al acestora crește. Spre exemplu, rezistența la rulare scade, iar nivelul de zgomot se reduce. În schimb, distanța de frânare pe suprafețe umede poate să crească, ceea ce are ca efect reducerea nivelului general de siguranță. 

Inginerii Michelin dezvoltă însă tehnologii care să rezolve toate aceste probleme. Iar testarea anvelopelor uzate în fabricile Michelin joacă un rol important în întregul proces de îmbunătățire a siguranței și performanței.

Investiții în dezvoltarea de materiale noi

Compania franceză Michelin a realizat recent investiții în cercetare și dezvoltare în valoare de peste 1,2 miliarde de euro. Cele mai multe fonduri au fost alocate în dezvoltarea de materiale noi, care să îți ofere o siguranță îmbunătățită la volan, dacă alegi anvelopele Michelin. 

În cadrul companiei producătorului de pneuri lucrează peste 6.000 de ingineri, în fabrici din 13 țări. Pe lângă dezvoltarea de noi materiale, aceștia se concentrează și pe crearea de noi tipuri de ranforsări pentru anvelope, dar și pe un nou design pentru benzile de rulare ale pneurilor.

Noile materiale utilizate, alături de design-ul special, îți vor permite să rulezi cu cele mai recente anvelope Michelin în aceleași condiții de siguranță, fie că folosești pneuri noi sau cauciucuri cu un grad mai mare de uzură, inclusiv atunci când conduci pe suprafețe umede.

Trei factori principali care influențează performanțele anvelopelor uzate

Potrivit inginerilor Michelin, există trei factori principali care influențează semnificativ performanțele unor anvelope, în special dacă acestea sunt uzate:

  • Compușii speciali și materialul din care sunt realizate anvelopele
  • Designul suprafeței de rulare
  • Forma anvelopei la contactul cu suprafața de rulare

Poate nu știai însă, anvelopele care își păstrează forma circulară la contactul cu drumul în condiții de umezeală sunt mai sigure, față de cele care devin plate la contactul cu suprafața de rulare. Motivul? Forma circulară asigură o îndepărtare mai rapidă a apei către zonele laterale ale pneurilor.

Michelin: 50% dintre cauciucurile din întreaga lume sunt înlocuite prematur

Potrivit unui studiu realizat recent de cei de la Michelin, peste jumătate dintre pneurile din întreaga lume sunt înlocuite cu mult înainte să atingă nivelul standard de uzură de 3 mm. Mai exact, peste 400 de milioane de anvelope sunt înlocuite prematur anual, la nivel mondial.

Prelungirea duratei de viață a anvelopelor și păstrarea lor până când acestea ating nivelul maxim de uzură înseamnă costuri medii de achiziție mai mici, pe termen lung, pentru fiecare șofer. În plus, măsura este una prietenoasă cu mediul. 

Sursa foto: Michelin.


0 comentarii

Lasă un răspuns

Substituent avatar

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *