✅ 18 dintre primii 20 de producători de mașini electrice cu cele mai mari volume de vânzări din lume beneficiază de anvelope de la Continental.
✅ Potrivit Asociației Germane a Industriei Auto (VDA), în prezent fiecare a cincea mașină nouă vândută la nivel global este un vehicul electric (EV).
✅ Rezistența scăzută la rulare, eficiența înaltă și zgomotul redus în timpul condusului – cele mai apreciate caracteristici ale anvelopelor Continental pentru EV-uri.
Compania germană Continental a anunțat recent că în 2024 a furnizat anvelope ca echipamente originale (OE) pentru 18 dintre primii 20 de producători de mașini electrice cu cele mai mari volume de vânzări din lume.
În plus, cei de la Continental au precizat că anul trecut au asigurat pneuri ca echipament original pentru 9 din 10 cei mai mari producători de EV-uri din cele mai importante 3 regiuni comerciale la nivel global: Asia-Pacific, EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa) și cele două Americi.
“Nivelul ridicat de încredere pe care îl au producătorii de mașini electrice în anvelopele Continental nu face altceva decât să confirme performanțele pneurilor din portofoliul nostru. De asemenea, ne asigură de faptul că le oferim de fiecare dată șoferilor de EV-uri o experiență cât mai bună la volan”, a declarat Manja Greimeier, director al diviziei de echipamente originale din cadrul Continental.

Cuprins
Fiecare a cincea mașină nouă care se vinde în prezent în lume este un EV
Printre cei mai mari producători de vehicule electrice la nivel mondial către care Continental a furnizat pneuri se numără BYD, Geely, Volkswagen, NIO, Mercedes-Benz, dar și Renault. Acest lucru în condițiile în care o cincime dintre mașinile noi care se vând în prezent în lume reprezintă mașini electrice, conform datelor VDA (Asociația Germană a Industriei Auto).
Anvelopele destinate EV-urilor – caracteristici speciale în raport cu pneurile obișnuite
- Rezistență mai scăzută la rulare: vehiculele electrice au nevoie de anvelope cu o rezistență cât mai scăzută la rulare, astfel încât deplasarea lor să se realizeze cât mai ușor și autonomia acestor mașini să fie cât mai mare.
- Zgomot mai redus în timpul deplasării: avand în vedere că motorul sau motoarele electrice ale EV-urilor nu fac zgomot puternic în timpul rulării, anvelopele utilizate trebuie să facă la rândul lor un zgomot cât mai redus atunci când te afli la volan.
- Trebuie să suporte o greutate mai mare: anvelopele pentru EV-uri sunt mai rezistente deoarece mașinile cu motor electric au o masă mai ridicată comparativ cu cele termice, având în vedere faptul că șasiul lor trebuie să facă față și greutății bateriilor.
- Rezistență la un cuplu mai mare: mașinile electrice generează un cuplu puternic imediat după ce accelerezi, astfel că e important ca anvelopele lor să fie special proiectate pentru a face față acestor forțe și pentru a rezista mai mult la uzură.

Continental EcoContact 7 – o anvelopă dedicată mașinilor electrice
Modelul de pneu Continental EcoContact 7, lansat în februarie, este o anvelopă specială aerodinamică, creată pentru a asigura cât mai multă autonomie mașinii tale electrice. EcoContact 7 poate fi utilizată și pe mașini cu motoare termice, însă asigură eficiență energetică sporită în special pentru EV-uri.
Noul model de anvelopă reunește tehnologii dezvoltate de Continental pentru a reduce cât mai mult rezistența la rulare, indiferent de suprafață, dar și zgomotul în timpul condusului. În plus, este special creată pentru a asigura o durată de viață extinsă și o utilizare sigură.
Design optimizat pentru eficiență
Anvelopa Continental EcoContact 7 prezintă un design special al părții laterale care îi permite să fie mai aerodinamică și mai eficientă din punct de vedere al consumului de energie.
Tehnologia patentată Continental Aero Dimple constă în crearea unor găuri de dimensiuni reduse pe suprafața laterală a anvelopei, asemănătoare celor de pe suprafața mingilor de golf, pentru a reduce rezistența în timpul condusului și a face anvelopa mai aerodinamică. Această tehnologie reduce turbulențele care se creează de obicei în spatele pneurilor atunci când conduci, astfel că anvelopele au nevoie de mai puțină energie pentru a se învârti. Această tehnologie nouă face ca modelul EcoContact 7 să fie o alegere ideală pentru tine, fie că ai o mașină electrică sau o mașină cu motor termic.

Tehnologia Green Chilli 3.0
Anvelopa are în compoziție o substanță specială patentată de cei de la Continental – Green Chilli 3.0. Aceasta reduce semnificativ forțele din interiorul pneului, fiind asociată cu un consum mai redus de energie.
Tehnologia Smart Energy Casing
De asemenea, inginerii de la Continental au dezvoltat anvelopa utilizând și tehnologia Smart Energy Casing. Mai exact, aceasta presupune utilizarea de materiale și de tehnici de turnare a anvelopelor care reduc semnificativ rezistența la rulare și cresc autonomia mașinilor care utilizează astfel de anvelope.
Silent Pattern – un design special al benzii de rulare
Inginerii de la Continental au folosit pentru acest model de anvelopă un design special al benzii de rulare, denumit Silent Pattern. Acesta poate reduce semnificativ zgomotul pneurilor atunci când ești la volan, fiind în special util pentru șoferii care obișnuiesc să conducă în zone urbane. Designul Silent Pattern vizează o poziționare specială a blocurilor de cauciuc de la nivelul benzii de rulare, dar și a canelurilor din această zonă, astfel încât zgomotul în timpul condusului să fie cât mai redus.
Componentele speciale din cadrul EcoContact 7 fac ca acest model de pneu să aibă manevabrilitate și aderență sporite, inclusiv pe suprafețe umede.
Bineînțeles, la fel ca și în cazul altor anvelope pentru mașini electrice din portofoliul Continental, și EcoContact 7 prezintă pe partea laterală marcajul special EV care indică faptul că pneul este destinat vehiculelor electrice, însă poate fi folosit și pe mașini hibride sau pe autovehicule cu motor termic.
Atât EcoContact 7, cât și versiunea sa mai sportivă, EcoContact 7 S, au fost desemnate ca echipamente originale (OE) pentru modele cunoscute de mașini electrice cum ar fi cele de la BYD, Mercedes sau Volkswagen.
Sursă foto: Continental.
0 comentarii