🚘 Continental UltraContact NXT, desemnate de CLEPA ca fiind cele mai sustenabile anvelope din industria de profil.
🚘 Pneurile Continental, realizate în proporție de peste 65% din materiale reciclabile.
🚘 Noul model combină performanța și siguranța cu utilizarea în proporție tot mai mare a materialelor complet sustenabile.
Producătorul german de anvelope Continental a primit un nou premiu pentru modelul de pneuri de vară UltraContact NXT, din partea CLEPA – Asociația Europeană a Furnizorilor din Industria Automotive, ce reprezintă peste 3.000 de furnizori din acest domeniu.
Anvelopele Continental UltraContact NXT au câștigat primul loc pentru inovație la categoria pneuri sustenabile. În funcție de dimensiuni, acest model de cauciucuri conține peste 65% materiale reciclabile, potrivit producătorului.
Cuprins
Tehnologii noi și accent pe materiale reciclabile
Disponibil în 19 dimensiuni, modelul de anvelopă Continental UltraContact NXT îți asigură performanță, eficiență și confort la volan, dar și durată de utilizare crescută, datorită tehnologiilor noi utilizate de producătorul german. Pe lângă materialele reciclabile utilizate, cei de la Continental au utilizat compusul patentat Yellow Chilli, special creat pentru a oferi o durabilitate mult îmbunătățită.
UltraContact NXT conține materiale reciclabile, regenerabile și certificate, având la bază un amestec special de cauciuc natural, dar și silicat din cenușă de orez, material plastic obținut din sticle PET reciclate, oțel reciclat, cauciuc natural reciclat, cauciuc sintetic, carbon și rășini naturale.
“Continental se asigură că performanța, siguranța și durabilitatea merg mână în mână. Cu ajutorul UltraContact NXT am reușit să ne îndeplinim obiectivele în ceea ce privește sustenabilitatea și să trasăm direcția în acest domeniu pentru viitor. În plus, modelul ne ajută să demonstrăm poziția noastră de lider în domeniul tehnologiei și angajamentul nostru ferm privind sustenabilitatea,” a declarat Ferdinand Hoyos, director al Continental Business Area Replacement Tyres EMEA.

La fel ca în cazul oricărei anvelope, cauciucul natural joacă în continuare un rol cheie în compoziția modelului UltraContact NXT, asigurând rezistență și durabilitate, datorită caracteristicilor sale speciale.
Profil special al benzii de rulare
Anvelopele prezintă un profil special al benzii de rulare, armonizat, ce asigură un condus precis și, în același timp, crește durata de viață a pneului. Astfel, te bucuri de o utilizare sigură pentru o perioadă mai mare de timp, dar și de confort la volan.
Performanță privind rezistența la rulare și distanța de frânare
UltraContact NXT a primit eticheta UE AAA pentru toate dimensiunile. Motivul? Anvelopa prezintă un profil unic ce absoarbe zgomotul la rulare dar și o construcție specială ce îi permite să obțină scoruri de top în ceea ce privește:
- Rezistența la rulare
- Distanța de frânare, în special pe carosabil umed
- Zgomotul în timpul condusului (69-70 dB)

Potrivită și pentru mașini electrice (EV)
Anvelopele pot fi utilizate și pentru vehicule electrice, susținând cu succes accelerația crescută, greutatea mai ridicată și forțele mari generate de EV-uri, comparativ cu mașinile cu motoare termice. UltraContact NXT pot fi montate pe cele mai populare modele de autovehicule electrice precum Kia Niro, VW ID.3, Mercedes-Benz EQA, Tesla Model 3, Audi Q4 E-TRON, Skoda Octavia, VW Golf 8 sau Audi A3.
Bineînțeles, Continental UltraContact NXT pot fi montate și pe mașini hibride sau cu motoare clasice, pe combustie.
UltraContact NXT marchează un pas important pentru Continental în ceea ce privește utilizarea materialelor reciclabile și regenerabile. Compania germană intenționează ca până în 2030 să folosească în proporție de 40% materiale reciclabile pentru fabricarea anvelopelor sale. De asemenea, se încearcă atingerea procentului de 100% până în 2050.

Procese de fabricație mai sustenabile
Pneurile de vară Continental UltraContact NXT conțin silicat din cenușă de orez obținut printr-un proces care consumă mult mai puțină energie. Silicatul asigură optimizarea unor caracteristici precum aderența, durata de viață a anvelopei și rezistența la rulare. În plus, oțelul reciclat este utilizat pentru a păstra forma optimă a anvelopelor și pentru o rezistență mai mare.
Cu ajutorul tehnologiei ContiRe.Tex, patentată de Continental, modelul de pneu are o durabilitate mult îmbunătățită. Inginerii producătorului german de anvelope au folosit fibre de poliester speciale pentru a ranforsa pneul, realizate din sticle PET reciclate. Pentru fiecare anvelopă Continental UltraContact NXT sunt utilizate fibre obținute de la 9 până la 15 sticle reciclate, în funcție de dimensiuni.

Software inovator, pentru îmbunătățirea siguranței și performanței anvelopelor
Inginerii Continental utilizează în prezent, inclusiv pentru testarea UltraContact NXT, un software inovator care testează diferite situații extreme cu care te poți confrunta la volan, numit HPC (Smart Cockpit High-Performance Computer Virtualization). Acest software reduce semnificativ timpul necesar pentru dezvoltarea de noi modele de anvelope și crește eficiența acestora, fiind premiat de CLEPA pentru inovație în industria automotive în 2024.
HPC ar putea schimba complet modul în care sunt fabricate anvelopele, făcând dezvoltarea lor mai sustenabilă, mai eficientă și mai rapidă. “Suntem extrem de mândri de premiul oferit de CLEPA. Este o recunoaștere a cercetărilor realizate de Continental și a expertizei noastre în domeniul softurilor pentru dezvoltarea de pneuri. Faptul că suntem recunoscuți de alți furnizori din industria auto arată faptul că HPC reprezintă cu adevărat o inovație în domeniu”, potrivit lui Jean-François Tarabbia, director IT în cadrul Continental.

Testare inițială în mediul virtual
Pe scurt, cu ajutorul HPC, anvelopele Continental sunt testate mai întâi într-un mediu virtual, apoi sunt realizate testări în situații reale. În acest fel, inginerii producătorului german de pneuri pot depista eventualele probleme încă din stadiile inițiale de dezvoltare și le pot soluționa înainte ca anvelopele să ajungă la etapa de testări în condiții reale.
Tehnologia HPC patentată de Continental permite realizarea de simulări rapide și conectarea de dispozitive de testare complexe, astfel încât timpul necesar pentru dezvoltarea de noi anvelope să fie redus la o medie de doar 18 luni.
Divizia Automotive a Continental se va desprinde de compania mamă în vara lui 2025, urmând să se concentreze și mai mult pe dezvoltarea de produse dedicate industriei de automobile.
Sursa foto: Continental.
0 comentarii