✔️ Pentru viteze de până la 300 km/oră

✔️ Fibră de aramidă sub banda de rulare, exact ca în cazul mașinilor de curse

✔️ Protecție împotriva acvaplanării, siguranță și zgomot redus la rulare

Producătorul japonez de anvelope Falken a lansat recent un nou tip de anvelopă de înaltă performanță ce prezintă un profil de siguranță de top, pe drumuri umede și uscate, în condiții de viteză ridicată – UUHP Azenis RS820. Anvelopa este proiectată pentru a suporta viteze de până la 300 de kilometri pe oră, iar numele modelului reprezintă acronimul de la “ultra ultra high performance”.

UUHP Azenis RS820 a fost derivat din modelele de anvelope motorsport ale companiei și reunește tehnologii aplicate în urma a peste 20 de ani de competiții pe circuitul de la Nürburgring, Germania.

Acest nou model de anvelope Falken, lansat la scurt timp după ce compania a aniversat 40 de ani de existență, ar urma să intre pe piața europeană încă de la finalul lui 2023. Pentru început, vor fi disponibile pentru conducatorii auto din Europa primele 30 de dimensiuni de roți, dintr-un total de 38 de dimensiuni.

Potrivit producătorului de anvelope, modelul de înaltă performanță va fi produs inițial în 38 de dimensiuni din seria 30 până la 45, cu un diametru de 19 până la 21 de inci.

Ce aduce nou modelul de anvelopă UUHP Azenis RS820?

Noul model de pneuri oferă un condus sigur și confortabil, atât pe drumuri uscate, cât și pe suprafețe umede, prezentând un zgomot de rulare redus. 

Iată câteva dintre inovațiile tehnologice pe care le propune UUHP Azenis RS820:

  • Profil al cauciucului asimetric, cu patru caneluri circumferențiale
  • Zonă exterioară a anvelopei (umăr) deosebit de stabilă
  • Calitate înaltă a materialelor folosite, pentru mai multă siguranță

Toate aceste elemente sunt menite să asigure o rulare cât mai stabilă și un control excelent asupra autovehiculului.

Caracteristici premium care permit rularea în siguranță, la viteze mari

Compania japoneză producătoare de anvelope a inclus și o serie de noi tehnologii ultra-performante, specifice sporturilor cu motor:

  • Sub profilul anvelopei, armăturile hibride sunt întărite cu fibre de aramidă, material asemănător cu fibra de carbon, însă mult mai ușor, folosit în cazul mașinilor de curse
  • Modelul de anvelopă realizează o distribuție uniformă a presiunii, care este menținută și în situații dinamice de condus.
  • Protecție împotriva acvaplanării, deoarece compoziția benzii de rulare asigură atât o rigiditate bună, cât și flexibilitate optimă pe diferite suprafețe.

“Pe lângă această centura performantă de sub zona de rulare a anvelopei, UUHP Azenis RS820 a fost dezvoltată astfel încât să prezinte secțiuni transversale de dimensiuni reduse și o zona optimizată de contact cu solul, ceea ce aduce cu sine, de asemenea, niște avantaje notabile,” potrivit Falken Tyres.

Creată pentru performanță

Anvelopa UUHP Azenis RS820 a fost special dezvoltată pentru a fi utilizată în condiții de siguranță pe numeroase modele de autovehicule de înaltă performanță, inclusiv Porsche 911, Audi R8, Aston Martin Vantage, BMW M5, Cupra Formentor, Mercedes-Benz AMG GT și multe altele. Inginerii de la Falken Tyre Europe au pornit de la ideea de a oferi o anvelopă ce vine la pachet cu un nivel maxim de siguranță, plăcere de a conduce, dar și durabilitate.

Tehnologie japoneză pentru stabilitate, siguranță și confort

Inginerii diviziei europene a Falken au colaborat cu compania-mamă Sumitomo Rubber Industries din Japonia pentru a produce o generație complet nouă de anvelope, ce permit o manevrare ultra precisă în timpul condusului, stabilitate și control la viteze mari și într-o mare varietate de condiții de rulare.

Fibra de aramidă

Este un material performant și ușor, folosit inclusiv pentru cauciucurile motorsport, ce asigură echilibrul optim între rigiditate și flexibilitate în cazul noului model de anvelopă UUHP Azenis RS820. În plus, o combinație specială de microstructuri aflate în compoziția anvelopei, asigură un condus mult mai stabil, indiferent de tipul de suprafață sau de condițiile meteo.

Canelurile circumferențiale

Asigură o aderență mult îmbunătățită pe viraje și o stabilitate mai mare la condusul în linie dreaptă. În plus, canelurile circumferențiale cu un design special contribuie la eliminarea mai rapidă a apei de pe suprafața anvelopei, minimizând semnificativ riscul de acvaplanare și asigurând un contact cât mai bun cu zona de rulare. 

Greutate redusă

Un set de anvelope ușoare asigură întotdeauna o rulare mai rapidă și mai performantă, mai ales în cazul mașinilor sport. Inginerii de la Falken au căutat diferite soluții tehnice pentru a obține o greutate cât mai mică a anvelopelor, în condițiile unei performanțe și siguranțe premium.

Modelul de pneuri UUHP Azenis RS820 vine cu un plus și din acest punct de vedere, având o greutate mai redusă, comparativ cu alte modele din aceeași clasă, datorită inovațiilor tehnologice în ceea ce privește construcția cauciucurilor și compoziția materialelor folosite.

Durată de viață îmbunătățită

Cu ajutorul tehnologiei 4D NANO, producătorul de anvelope Falken a reușit să mărească semnificativ durata de viață a anvelopelor UUHP Azenis RS820, reducând, în același timp, uzura.

Tehnologia 4D NANO presupune cercetări avansate în ceea ce privește compoziția chimică a materialelor utilizate, dar și simulări computerizate privind rezistența, siguranța și durabilitatea anvelopelor. Cu ajutorul ei, Falken a reușit să controleze îndeaproape structura cauciucului utilizat pentru realizarea anvelopelor, având ca rezultat o rezistență optimă la rulare și un consum minim pentru autovehicule.

Zgomot redus la rulare

Tehnologia 4D NANO a fost utilizată și pentru a crea anvelope cu un zgomot redus la rulare. Acestea prezintă pe suprafața de rulare canale de dimensiuni reduse, care creează mici turbulențe de aer în timpul condusului. Întregul proces atenuează zgomotul anvelopelor, asigurând mai mult confort.

Falken nu a făcut încă publice toate caracteristicile modelului UUHP Azenis RS820. Anvelopa este în prezent clasificată în categoriile A (pentru rularea pe suprafețe umede), B (pentru zgomotul la rulare) și C (în ceea ce privește consumul de combustibil asociat cu utilizarea acestui model).

Sursa foto: Falken Tyres.


0 comentarii

Lasă un răspuns

Substituent avatar

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *