✔️ Producătorul auto italian a ales pneurile Michelin ca echipament original exclusiv pentru modelul său Ferrari F80

✔️ Noile anvelope K1 de la Michelin pentru Ferrari F80 au fost dezvoltate pe baza tehnologiilor specifice pneurilor motorsport în doar 15 luni

✔️ Create special pentru a face față situațiilor extreme, anvelopele Michelin K1 reprezintă un nou etalon de performanță și siguranță pentru Ferrari

Un model excepțional de pneuri, pentru o mașină excepțională: inginerii de la Michelin au lansat recent pe piață modelul de anvelope K1, special creat pentru a deveni echipament original exclusiv pentru Ferrari F80.

Modelul de pneuri K1 este dezvoltat pornind de la anvelopele Michelin din gama Pilot Sport Cup 2R. Compania franceză producătoare de anvelope a pornit de la zero în crearea acestui model, integrând cele mai noi tehnologii pentru a obține niște cauciucuri cu performanțe premium, în special pe suprafețe uscate.

Cel mai performant model de anvelope Michelin pentru Ferrari

Potrivit inginerilor Michelin, K1 Michelin Pilot Sport Cup 2R reprezintă cel mai performant model de anvelope dezvoltat vreodată de Michelin pentru Ferrari. A fost creat în doar 15 luni și marchează două recorduri pentru compania franceză Michelin: înglobează cele mai noi tehnologii motorsport pentru dezvoltarea de anvelope, dar și procese noi de fabricație patentate de Michelin.

Anvelopele K1 Michelin Pilot Sport Cup 2R reprezintă și cel mai lat model de pneuri creat vreodată pentru Ferrari. În timp ce cauciucurile de față ale modelului Ferrari F80 vin la dimensiunile clasice de 285 x 30 R20, anvelopele din spate prezintă dimensiunile 345 x30 R21 – rezervate în mod special pentru mașinile sport de performanță.

Pneuri testate în condiții extreme

Inginerii de la Michelin au utilizat metode absolut inovatoare pentru a dezvolta un sistem de modelare a felului în care vor arăta și se vor comporta noile anvelope K1 pentru Ferrari. Astfel, ei au reușit să simuleze comportamentul acestora și rezistența lor în situații extreme diverse. 

Potrivit companiei franceze producătoare de pneuri, au fost dezvoltați anumiți algoritmi unici la nivel mondial care au permis testarea virtuală a acestor anvelope, alături de testarea în situații reale de drum. 

În acest fel, inginerii Michelin s-au asigurat că dezvoltă pneuri cu performanțe de top în ceea ce privește siguranța și manevrabilitatea, pentru mașinile Ferarri F80. În același timp, ei au creat un program special de fabricație a noilor anvelope K1, special adaptat pentru a optimiza procesul de producție și pentru a-l eficientiza.

Proces de fabricație la precizie maximă

Modelul de anvelope Michelin K1 pentru mașini sport mai prezintă o particularitate la care nu te-ai fi așteptat. El este fabricat în exclusivitate utilizând matrițele C3M ale Michelin. Ce înseamnă acest lucru? Pe scurt, procesul de fabricație este atât de precis, încât se obțin anvelope cu o acuratețe de o zecime dintr-un milimetru. 

Noul proces de fabricație patentat Michelin este primul de acest tip la nivel mondial în producția de anvelope și ar putea marca o nouă etapă în acest domeniu.

Performanță făcută să dureze și timpi mai scurți de circuit

Modelul de pneuri Michelin K1 Pilot Sport Cup 2R este special creat pentru performanță pe pistă, dar și pentru o durată de viață îmbunătățită. Cu tehnologii care îl fac potrivit în special pentru mașini sport și premium, acest pneu obține timpi incredibili pe tura de circuit, potrivit inginerilor Michelin. 

  • Anvelopele Michelin K1 Pilot Post Cup 2 R sunt semi-slick, fiind potrivite atât pentru circuit, cât și pentru carosabil;
  • Acest model a înregistrat cei mai buni timpi de tură de circuit, în testele realizate de Michelin;
  • Aderență de top, în special pe zonele laterale ale anvelopei, pe suprafețe uscate;
  • Precizie și manevrabilitate de top, mai ales pe viraje;
  • Modelul este potrivit pentru cele mai puternice mărci de automobile sport precum Porsche, Ferrari, Mercedes-AMG, Koenigsegg și Corvette.

Modelul K1 Pilot Sport Cup 2R de la Michelin îți oferă o putere premium și o performanță echivalentă cu +150 câștig în cai putere pe care te poți baza indiferent de condițiile de drum. Anvelopa îți oferă timpi mai buni de circuit, permițându-ți să economisești până la 0,5 secunde per kilometru și să obții performanțe maxime la volan în condiții de siguranță optimă.

Aderență laterală mult mai bună

Ce este special la acest model de anvelope este aderența laterală mult îmbunătățită. Această caracteristică îți permite să beneficiezi de o precizie mult mai mare la volan, atunci când ai cea mai mare nevoie. Potrivit inginerilor Michelin, acest model de anvelopă premium are o aderență la contactul cu suprafața de rulare mai bună cu peste 10%, datorită tehnologiei Michelin Dynamic Response. Această tehnologie asigură transmiterea optimă a mișcărilor pe care tu le faci la volan, permițând un control mult mai bun, în special pe viraje.

În plus, anvelopa are în compoziție un material special patentat Michelin denumit “Extreme dry Motorsport”. Acesta asigură o tracțiune optimizată cu peste 10% față de alte modele de anvelope Michelin similare, dar și rigiditatea profilului benzii de rulare.

Design Premium Touch pe flanc

Anvelopele Michelin Pilot Sport Cup 2R combină performanța înregistrată pe pistă cu designul exclusiv Premium Touch specific Michelin. Pneurile prezintă un finisaj stilat pe flanc, cu efect mat, sub forma unui steag de curse, astfel încât aspectul lor să se ridice la nivelul performanțelor înregistrate de modelul Pilot Sport Cup 2R.

Acest model de anvelope este special creat pentru utilizarea pe circuit, dar și pe drumuri uscate. Versiunea de ultimă generație Michelin Pilot Sport Cup 2R este optimizată pentru a obține performanțe extreme pe uscat, în special pe pistele de circuit.

Fiind o anvelopă specială pentru condiții extreme de carosabil uscat, Michelin Pilot Sport Cup 2R funcționează la performanțe maxime după ce este încălzită, într-un mod similar cu anvelopele de curse. De asemenea, se recomandă să nu depozitezi și să nu utilizezi aceste anvelope la temperaturi mai scăzute de -10 grade Celsius. La temperaturi scăzute, componentele anvelopei pot suferi modificări, ceea ce înseamna performanțe mai slabe.

În plus, setările de geometrie ale acestui model de anvelope pot fi modificate pentru a îmbunătăți viteza și aderența pe viraje, atunci când dorești să le utilizezi pe pistă. Prin modificarea unghiului de atac al anvelopei între 1,5 și -3 grade, vei obține o amprentă îmbunătățită a pneului pe suprafața de rulare, prevenind uzura excesivă a roții pe flancul exterior.

Sursa foto: Michelin.


0 comentarii

Lasă un răspuns

Substituent avatar

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *