✔️ Siguranță mărită la volan, datorită riscului practic inexistent de pană

✔️ Elimină nevoia de a verifica presiunea la roți

✔️ Design revoluționar și materiale sustenabile

✔️ Utilizare în confort, la viteză de autostradă

✔️ Special create și pentru mașini electrice (EV)

Producătorul francez de pneuri, Michelin, testează în prezent pe drumurile europene noul model Uptis, prima anvelopă fără aer destinată autovehiculelor pentru pasageri, inclusiv autovehicule electrice (EV).

Rezultatul unei colaborări între Michelin și General Motors

Dezvoltată în urma unei colaborări cu General Motors (GM), Uptis (Unique Puncture-Proof Tyre System) este prima anvelopă premium dintr-o nouă generație de pneuri special create pentru vehiculele cu pasageri, care reduc riscul de pană sau de pierdere a presiunii cauzat de eventualele perforații, tăieturi sau defecțiuni la nivelul valvei. Sună interesant, nu?

Care sunt principalele avantaje ale modelului Michelin Uptis?

  • Siguranță sporită la volan, pe fondul unui risc aproape inexistent de pană sau de explozie a cauciucurilor
  • Mentenanță aproape zero, datorată faptului că nu mai trebuie să verifici presiunea la roți sau să o ajustezi
  • Anvelopă special creată pentru vehiculele cu pasageri sau pentru camionete ușoare, inclusiv pentru modelele electrice
  • Design revoluționar, confortabil și eficiență sporită
  • Producție sustenabilă, având în vedere faptul că noul model necesită o cantitate mai redusă de material

Potrivit producătorului francez, conceptul Uptis reprezintă un important pas înainte pentru Michelin în îndeplinirea obiectivelor sale în domeniul inovației: de a crea anvelope fără aer, conectate, printate 3D și 100% sustenabile, adică realizate din materiale reciclate sau din surse bio.

De ce este acest model de pneu atât de special?

  • Designul său inovator îi permite să susțină cu ușurință greutatea autovehiculului
  • Materialele compozite fac ca anvelopa să ruleze în perfectă siguranță și la viteză de autostradă, lucru imposibil în cazul modelelor anterioare (care rulau optim la viteze mai mici).

O soluție de tip plug-and-play

Pneurile Uptis au fost dezvoltate de Michelin ca o soluție de tip plug-and-play: necesită simpla montare pe autovehicul și sunt gata de drum fără a fi nevoie să fie umflate la o anumită presiune.

Ele sunt special create pentru autovehicule cu pasageri și pentru camionete ușoare, cum sunt cele folosite de serviciile de curierat. Aerul a fost înlocuit cu o structura specială, capabilă să suporte greutatea vehiculului și să asigure flexibilitatea și rezistența anvelopei, fapt ce te va ajuta să conduci în siguranță și confort.

Ce tehnologii include noua anvelopă Michelin:

Anvelopele Uptis au la bază o tehnologie inovatoare de fabricație ce reunește peste 50 de patente Michelin.

Structura unică a pneului Uptis și materialele speciale utilizate reprezintă o inovație în domeniul producției de cauciucuri la nivel mondial și ar putea schimba fața acestei industrii în anii care vin.

O structură din materiale compozite speciale, ranforsată cu fibră de sticlă

Noua anvelopă Uptis combină o jantă elegantă din aluminiu cu o structură flexibilă, ce poate suporta greutăți mari, creată dintr-un material plastic special, ranforsat cu fibră de sticlă (GFRP).

Potrivit inginerilor Michelin, pneul Uptis asigură toate caracteristicile de performanță specifice cauciucurilor din portofoliul Michelin.

Spre deosebire de alte anvelope din gama airless, utilizate în special la viteze reduse și pentru vehicule industriale, Uptis a fost special creată pentru autovehiculele de pasageri, inclusiv pentru modelele electrice.

Durată de viață mult mai mare și siguranță la volan

Utilizarea pneurilor Uptis vine la pachet cu o reducere semnificativă a riscului unor incidente neplăcute la volan: nu va mai trebui să fii atât de preocupat de impactul condițiilor de drum asupra anvelopelor tale și te vei putea concentra exclusiv pe condus.

În plus, faptul că nu mai trebuie să verifici și să ajustezi periodic presiunea la roți și nu mai riști să faci pană sau să te confrunți cu o eventuală explozie a pneului, înseamnă că va trebui să schimbi cauciucurile mult mai rar.

Iată câteva date interesante de la Michelin care te vor ajuta să îți faci o idee clară cu privire la eficiența modelului Uptis:

  • 12% dintre anvelopele înlocuite anual în întreaga lume sunt schimbate din cauza pierderilor de presiune
  • 8% sunt înlocuite din cauza uzurii neuniforme cauzată de presiunea incorectă la nivelul roților
  • Anual, peste 200 de milioane de anvelope sunt înlocuite înainte de vreme la nivel global, din cauza uzurii sau a penelor
  • 20% dintre cauciucurile schimbate ar putea fi înlocuite cu Uptis, potrivit producătorului francez de anvelope

De asemenea, pentru companiile care dețin flote auto, anvelopele fără aer sunt o alegere avantajoasă. Motivul? Vin la pachet cu mentenanță aproape zero, ceea ce reduce semnificativ timpii în care vehiculele staționează.

“Michelin Uptis reprezintă o inovație importantă în domeniul anvelopelor și un mare pas înainte pentru a crea un pneu perfect sustenabil până în 2050. Acest model reunește peste 50 de tehnologii patentate Michelin care vizează structura cauciucului, dar și materialele inovatoare utilizate”, potrivit lui Bruno de Feraudy, director al activităților de producție ale Michelin.

Viitorul ar putea fi al anvelopelor airless

Special create pentru autovehicule destinate pasagerilor, inclusiv pentru mașini electrice, anvelopele airless din gama Uptis sau similare vor fi, cu siguranță, întâlnite tot mai des pe șosele în viitor.

Inginerii de la Michelin le-au creat având în minte și utilizarea lor în cazul autovehiculelor fără șofer, autonome, dar și în cazul flotelor auto sau pentru mașinile incluse în servicii de ridesharing ori taxi.

Potrivit Michelin, ele vor putea fi adaptate ușor și altor tipuri de autovehicule în viitorul apropiat, deoarece mașinile vor avea nevoie tot mai mult de anvelope cu mentenanță zero care să reducă la minimum timpii de așteptare.

Anvelopele Uptis vor fi testate pentru început în nordul Franței, noi teste urmând să fie organizate și în alte zone ale Europei. 

Extra-info:

Potrivit inginerilor Michelin, pneurile Uptis sunt singurele anvelope fără aer din lume testate pe drumurile publice pe trei continente: în Europa, Asia și America de Nord. Testele efectuate până acum au acumulat peste 3 milioane de kilometri și au fost realizate în parteneriat cu companii care dețin flote auto profesionale precum DHL (în Singapore) și serviciul național de postă din Franța. Anvelopele au fost testate inclusiv pe autovehicule electrice, precum Chevrolet Bolt EV.

Modelul Uptis a adunat deja numeroase premii și recunoaștere în 2020 pentru inovație la nivel internațional: din partea revistei germane Auto Bild, din partea comunității europene auto Coyote și din partea revistei americane AVT (Autonomous Vehicle Technology).

Sursa foto: Michelin.


0 comentarii

Lasă un răspuns

Substituent avatar

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *